Nadat een domein is het verhuisd duurt het nog ongeveer 24 tot 48 uur tot de DNS gegevens overal ter wereld zijn bijgewerkt. In deze periode kan de e-mail heen en weer geslingerd worden tussen de oude en nieuwe server, waardoor u e-mail zolang de gegevens nog niet volledig zijn bijgewerkt op 2 verschillende locaties moet ophalen (nl. bij de nieuwe en oude hosting provider). Dit probleem is met een eenvoudig trucje op te lossen.
Met UP 'N' RUNNING kunt u e-mail ontvangen op uw eigen domeinnaam (bijvoorbeeld info@uwdomeinnaam.nl of offerte@uwdomeinnaam.nl etc.). Het aantal e-mailadressen dat u kunt aanmaken is afhankelijk van het gekozen pakket.
Op een Mac staan de standaard instellingen POP3 instellingen vaak fout. Het kan zijn dat u hierdoor op een gegeven moment wordt geblokkeerd door onze firewall.
E-mail: User xxx has used up 16.6% of his/her bandwidth and 99.0% of his/her allocated disk space
"New Message: User xxx has used up 16.6% of his/her bandwidth and 99.0% of his/her allocated disk space". Waarom krijgt u dit bericht en wat moet u doen?
Het systeem geeft aan dat de toegewezen schijfruimte op de server (bijna) vol is. Dit betekent dat u ruimte moet vrijmaken. Als u niets doet zal u op een gegeven moment geen (of niet meer alle) e-mail ontvangen en werkt uw website niet meer goed. Het is dus belangrijk om tijdig actie te ondernemen.
Deze tutorial toont u hoe u e-mailberichten op de server kunt verwijderen via webmail. Deze methode werkt alleen als de ruimte op de server nog niet helemaal vol is.
Ik weet niet meer wat het wachtwoord is van mijn e-mail account, wat nu? Deze tutorial toont hoe u zelf via Direct Admin het wachtwoord van uw e-mailaccount kunt aanpassen.
Met UP 'N' RUNNING kunt u e-mail ontvangen op uw eigen domeinnaam (bijvoorbeeld info@uwdomeinnaam.nl of offerte@uwdomeinnaam.nl etc.). Elk adres dat u wilt gebruiken moet u eerst aanmaken in Direct Admin.
Foutmelding: De identiteit van 'mail.uwdomeinnaam.nl' kan niet worden gecontroleerd.
Dit is een specifieke foutmelding die alleen op een Mac voorkomt.
De foutmelding wordt veroorzaakt doordat Apple Mail standaard de verkeerde instellingen detecteerd waardoor het programma e-mail probeert op te halen via de verkeerde poort. Het is belangrijk om de instellingen te corrigeren omdat u anders op een gegeven moment wordt geblokkeerd door onze firewall.
Bij het ophalen van e-mail heeft u de keuze tussen POP3 en IMAP. Met POP3 haalt u de e-mail op van de server en slaat u het op uw eigen computer. Met IMAP laat u de mail op de server staan en werkt u als het ware vanaf onze server.
(Deze website bevat een overzicht met support artikelen en tutorials over het gebruik van het UP 'N' RUNNING CMS. Kijk voor meer informatie over UP 'N' RUNNING op www.upnrunning.nl)