E-mail: ik kan geen e-mail ophalen
1. Algemene instellingen e-mail
- inkomende mailserver: mail.uwdomeinnaam.nl, port 110
- gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres (bijv. info@uwdomeinnaam.nl)
- wachtwoord: het wachtwoord voor dit e-mailadres
- uitgaande mailserver: uitgaande mailserver van uw internetprovider
Als u geen e-mail kunt ophalen is de kans groot dat een van bovenstaande gegevens niet goed is ingevuld.
2. Controleer de login gegevens
Ga naar de webmail pagina (www.uwdomeinnaam.nl/webmail) en vul de gegevens in waarvan u denkt dat het de juiste gegevens zijn.
- U kunt inloggen met deze gegevens (ga verder met stap 3)
- U kunt niet inloggen. Dit betekent dat u niet de juiste gegevens hebt ingevuld.
- gebruikersnaam: vul hier uw volledige e-mailadres in (bijv. info@uwdomeinnaam.nl)
- Verander uw e-mailwachtwoord als u nog steeds niet kunt inloggen. Zie: 'E-mail: wachtwoord vergeten'.
- U kunt de webmail pagina niet openen.
Controleer of u uw eigen website en onze website (www.upnrunning.nl) wel kunt bekijken. Als u geen van deze pagina's kunt bekijken dan betekent dat dat uw ipadres waarschijnlijk wordt geblokkeerd door onze firewall.
Ga naar www.whatismyip.com en mail het ipadres dat u daar te zien krijgt naar support(at)upnrunning.nl.
3. Test e-mail versturen
Open uw e-mailprogramma. Maak een test mailtje aan en verstuur die aan uw zelf.
- Het lukt om de mail te versturen. Dit betekent dat dat dit gedeelte goed is ingesteld.
- U krijgt een foutmelding. Dit betekent dat u niet de juiste uitgaande mailserver heeft geselecteerd. Zie: 'Wat is de uitgaande e-mailserver van mijn internet provider?'.
4. Test e-mail ophalen
Wacht een paar minuten en klik vervolgens op 'e-mail ophalen'.
- E-mail komt binnen. Mooi alles werkt.
- Foutmelding: De identiteit van 'mail.uwdomeinnaam.nl' kan niet worden gecontroleerd. zie 'Foutmelding: De identiteit van 'mail.uwdomeinnaam.nl kan niet worden gecontroleerd'.
- Foutmelding: Mail kan geen verbinding maken met de account 'info@uwdomeinnaam.nl'.
Deze foutmelding kan een aantal dingen betekenen:- Uw gebruikersnaam danwel het wachtwoord is verkeerd ingevuld. Vul de gegevens opnieuw in, let daarbij op het gebruik van hoofd- en kleine letters, controleer of u met deze gegevens kunt inloggen op de webmailpagina.
- De inkomende mailserver is verkeerd ingevuld. Dit moet zijn: mail.uwdomeinnaam.nl waarbij u uwdomeinnaam.nl vervangt door uw eigen domeinnaam.
- U probeert te snel achter elkaar e-mail of te halen waardoor de inlogpoging halverwege wordt afgebroken.
Oplossing: zet 'Zoeken naar nieuwe berichten' op 'elke 5 minuten' (Apple Mail: 'Mail' > 'Voorkeuren' > tabblad 'Algemeen'). - Lukt het nog steeds niet om e-mail op te halen, dan is de kans groot dat de account in uw e-mailporgramma beschadigd is geraakt.
Oplossing: verwijder de account, herstart de computer, maak nieuwe account aan met de juiste instellingen.
- Geen foutmelding: maar e-mail komt niet binnen.
- Controleer in Direct Admin of uw mailbox vol is. Zie: 'E-mail: ik ontvang opeens geen e-mail meer'.
- De e-mail komt hoogst waarschijnlijk terecht in een spambox.
- Controleer of de e-mail terecht is gekomen in de spambox van uw e-mailporgramma.
- Controleer of de e-mail terecht is gekomen in uw spambox bij ons op de server (dit kunt u via webmail controleren).