E-mail: ik ontvang opeens geen e-mail meer
Hoe kunt u dit controleren
- Automatisch bericht. Op onze server heeft u een bepaalde opslagcapaciteit tot uw beschikking. Als deze ruimte vol begint te raken verstuurd het systeem automatisch een e-mail naar het e-mailadres dat in ons systeem bekend is. Iets in de trant van "New Message: User xxx has used up 16.6% of his/her bandwidth and 99.0% of his/her allocated disk space".
zie: E-mail: User xxx has used up 16.6% of his/her bandwidth and 99.0% of his/her allocated disk space - Controleren via Direct Admin. Login in Direct Admin (www.uwdomainnaam.nl:2222) met de login gegevens die u hiervoor gekregen heeft (let op deze login gegevens zijn niet hetzelfde als voor uw e-mailadres).
In de rechterkolom ziet u de beschikbare schijfruimte (disk space) als deze rood of oranje is de schijf waarschijnlijk vol. Let op: deze informatie wordt niet direct bijgewerkt (dus als u net ruimte heeft vrijgemaakt kan het zijn dat het systeem nog steeds rood aangeeft).
Wat moet u doen?
- Maak ruimte vrij op de server. Zie: E-mail: verwijderen op de server.
- Voorkom dat het weer gebeurd, stel uw e-mailprogramma zo in dat de e-mail automatisch na bijvoorbeeld 1 week (of maand) van de server wordt verwijderd. zie: 'E-mail ophalen op meerdere apparaten'
Kan ik extra ruimte inkopen?
- Bij Up 'n' Running heeft u de keuze tussen 2 verschillende pakketten (LIGHT & FULL). Als u op dit moment de LIGHT version heeft kunt u upgraden naar de FULL version. Daarbij krijgt u aanzienlijk meer opslagcapaciteit op de server. Zie: www.upnrunning.nl/pakketten/
- Het is niet mogelijk om bij de FULL version extra ruimte in te kopen.
Maar de hosting van uw website en de e-mail staan in feite los van elkaar. U kunt uw website hosten bij ons en de mail laten afhandelen door derden (in dat geval kunnen wij de MX-records voor u omzetten).
U kunt overwegen om:- bijvoorbeeld om een eigen mailserver nemen
- te gaan werken met Google Business Apps zie http://www.google.nl/intx/nl/enterprise/apps/business/