E-mail: verwijderen op de server
Als iemand u een e-mail stuurt dan wordt die opgeslagen bij ons op de server totdat u de mail ophaalt met uw computer. De ruimte die beschikbaar is verschilt per pakket.
Als de ruimte op de server vol begint te raken ontvangt u daar automatisch bericht van. Het is belangrijk dat u dan direct actie onderneemt, want als de limiet wordt overschreden dan wordt de e-mail gebounced naar de afzender met de melding “disc quote exceeded”.
1. Login in Direct Admin
Login in Direct Admin (www.uwdomainnaam.nl:2222) met de login gegevens die u hiervoor gekregen heeft (let op deze login gegevens zijn niet hetzelfde als voor uw e-mailadres).
Klik op 'Email-accounts'
1. Verwijder alle spam
Het is raadsaam om eerst even alle spam te verwijderen, dat scheelt over het algemeen al behoorlijk wat ruimte.
Selecteer zet een vinkje bij het e-mailadres waarvan u de spam wilt verwijderen > selecteer helemaal onderaan 'Spambox' en 'Older than 30 days' (of selecteer een van de andere opties) > klik op 'Purge From'
Let dat u niet op 'Delete' klikt (want dan verwijder u het e-mailadres').
2. Berichten verwijderen
Op dezelfde manier kunt u ook e-mail verwijderen ouder dan bijvoorbeeld 14 dagen, in dat geval selecteer u ipv 'Spambox' de 'Inbox'. Let wel op dat u niet op delete klikt (de positie van de Purge from button is echt heel erg onlogisch).
Hoe kan het zijn dat er zoveel mail op de server staat?
Normaal gesproken wordt de e-mail zodra u 'm hebt opgehaald verwijderd bij ons op de server. U kunt er voor kiezen om de mail op de server te laten staan.
Als u bijvoorbeeld de e-mail van een bepaald e-mailadres op meerdere locaties wilt kunnen ophalen dan kant u in het e-mailprogramma op uw eigen computer aangeven dat de mail op de server moet blijven staan. Hier kunt u ook aangeven dat de e-mail na een x aantal dagen van de server verwijderd moet worden.